El copilot Andreas Lubitz, sospitós d'haver estavellat de forma deliberada als Alps francesos l'avió de Germanwings, va informar el 2009 a l'escola de vol de Lufthansa que havia superat "un episodi greu de depressió", després d'haver interromput durant diversos mesos la seva formació. L'aerolínia alemanya va revelar aquesta nova dada després de realitzar investigacions internes i enviar a la Fiscalia de Düsseldorf documents addicionals sobre la formació de Lubitz i el seu historial mèdic, que inclou un intercanvi de correus electrònics entre el copilot i l'escola de vol. Cal recordar que fa uns dies l'aerolínia havia assegurat que no coneixia els problemes mentals del copilot.

Després que la Fiscalia francesa apuntés el copilot com a causant de la tragèdia, el president de Lufthansa, Carsten Spohr, va informar que el jove havia interromput durant un temps la formació el 2009, però no va aclarir-ne els motius. L'aerolínia va destacar que, després de la pausa de diversos mesos, els metges van emetre el preceptiu certificat mèdic que declarava Lubitz apte per volar. En la documentació facilitada per Lufthansa a la Fiscalia alemanya es troba un intercanvi de correus electrònics entre Lubitz i l'escola de vol, quan el jove havia de reprendre la seva formació. En els correus, el copilot facilitava documents mèdics que reflectien que havia superat aquest episodi de depressió, va explicar Lufthansa.

L'aerolínia va reiterar el seu compromís de donar el màxim de suport a la investigació que porta a terme la Fiscalia de Düsseldorf per aclarir un sinistre amb 150 persones mortes i va explicar que no pot facilitar més dades per no anticipar-se al treball de les autoritats.

La investigació alemanya de la tragèdia aèria treballa amb la hipòtesi que Lubitz va estavellar l'avió desesperat davant la possibilitat de perdre la seva llicència de pilot a causa dels seus problemes mèdics. El diari Bild va publicar les declaracions d'un investigador del cas en què reconeix que les indagacions apunten que aquest és el "principal motiu" que va portar el copilot a estavellar voluntàriament l'Airbus 320. "El principal motiu per a nosaltres en aquests moments és que Lubitz probablement tenia por de perdre la seva llicència de vol pels seus problemes de salut", assegura l'investigador, que no és identificat. Així, prossegueix el raonament, tindria sentit que ocultés a l'empresa les baixes que rebia i que visités diferents metges a la recerca d'una segona opinió. Segons diverses informacions, Lubitz havia de renovar la seva llicència de vol aquest juny. El diari Bild va informar que el copilot va estar en almenys tres ocasions a la clínica universitària de Düsseldorf entre els mesos de febrer i març.

Atenció a les famílies

La Generalitat ha reforçat el dispositiu per donar informació i assessorament als familiars de les víctimes en tots els àmbits, inclòs el jurídic, mesura que neix amb caràcter de "perdurabilitat" a causa dels "ritmes del procés". Així ho va avançar el conseller de Presidència, Francesc Homs, que va explicar que membres del Govern seran al funeral que previsiblement se celebrarà a Alemanya el 17 d'abril. La catàstrofe aèria de la companyia Germanwings va ser un dels temes que van centrar la reunió del Govern, que manté com a "prioritat absoluta" l'atenció i l'acompanyament als familiars de les víctimes. En aquest sentit, Homs va assenyalar que l'executiu té un representant de manera "permanent" a Marsella, en concret, el director general de Mobilitat, i alhora "reforçarà" l'equip desplaçat fins al lloc del sinistre per assistir les famílies "en allò necessari".