L'augment de les temperatures i la millora econòmica han contribuït a una favorable evolució dels desplaçaments en territori espanyol per Setmana Santa, conseqüència de l'increment de la demanda espanyola i de l'augment de les visites de turistes estrangers .

Aquesta dada positiva té una doble vessant, ja que no només augmenta l'ocupació respecte al mateix període de 2013, sinó que també el temps de permanència és més llarg.

Així, els hotelers asseguren que aquests dies hi ha un increment en les vendes d'entre un 20% i un 22% i que l'estada serà sis dies de mitjana, superior als dies festius que comprèn la Setmana Santa.

Les destinacions preferides són Canàries i els llocs de costa, punts de descans que s'han vist afavorits per la caiguda del turisme a Tunísia.

Prova d'això és que a Fuerteventura i Lanzarote s'ofereixen entre un 10% i un 15% més de places hoteleres a causa de la major afluència de turistes.

L'ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana està en el 85% al ??litoral i en el 60% a l'interior.

El gerent d'Unió Hotelera de València, Luis Martí, destaca que, al contrari que en Falles quan el mal temps "tirar per l'aire" les expectatives d'ocupació, per Setmana Santa el temps va a respectar les previsions, que en el conjunt de la Comunitat Valenciana arriben al 80%.

Quant als habitatges turístiques a Espanya tenen una ocupació mitjana del 51,5%, cinc punts percentuals més que l'any passat.

A més, els cinc destinacions amb major nivell de reserva són Lanzarote, amb el 88,6% (18,5 punts més); Sevilla, 87,7% (16,6 punts més); Madrid, 82,3% (12 punts més); Gran Canària, 78,7% (13,9 punts més) i Guipúscoa, el 74% (1,2 punts més).

Així mateix, els habitatges turístics a les grans ciutats té una ocupació mitjana del 74,7%.

Els càmping esperen una ocupació mitjana del 70%, una alternativa que els turistes trien com a segona opció per darrere d'hotels (90%) i per davant de les cases rurals (65%).

Les destinacions de costa són els preferits pels campistes, especialment Alacant, Castelló, Granada, Tarragona o Girona, on l'ocupació ronda el 80%.

Les agències de viatges han augmentat un 5% les seves vendes i destaquen que les principals eleccions dels viatgers són Canàries, Balears, Andalusia i Catalunya, i també les estacions d'esquí.

Molts viatgers utilitzen el transport públic en els seus desplaçaments per Setmana Santa, de manera que Renfe ha reforçat la seva oferta amb 195.000 places, fins a 2,76 milions (el 35% més).

La companyia d'autobusos Alsa oferta 1,2 milions de seients, ampliant un 30% els serveis en els quals opera a les destinacions de vacances més demandats en aquestes dates.

A la xarxa d'AENA ha 48.051 vols programats des del divendres 27 de març fins al dilluns 6 d'abril, amb més de 7,6 milions de seients, dels quals 1,78 milions de places corresponen a l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas.

En el de Barcelona-El Prat, les aerolínies han programat 8.532 moviments, amb gairebé 1,5 milions de seients; a Palma de Mallorca, 4.599 (750.694 places); a Màlaga, 3.149 (525.811); a Gran Canària, 3.198 (465.138); a Alacant, 2.217 (371.024) ia Tenerife Sud, 1.941 (362.998).