L'Oficina d'Investigacions i Anàlisis (BEA) de França va revelar avui que una primera anàlisi de la segona caixa negra apunta a una acció deliberada del copilot de l'avió A320 de Germanwings sinistrat als Alps francesos.

L'examen provisional d'aquesta segona caixa, que registra els paràmetres tècnics del vol, assenyala que va recórrer al pilot automàtic per iniciar el descens i que el va modificar posteriorment per incrementar la velocitat.

"Una primera lectura revela que el pilot present a la cabina va utilitzar el pilot automàtic perquè l'avió baixés cap a una altitud de 100 peus (uns 30 metres) i que, diverses vegades al llarg del descens, va modificar el reglatge per augmentar la velocitat l'avió ", ha indicat el BEA en el seu comunicat.

La segona caixa negra de l'A320 va ser trobada ahir al lloc de l'impacte i traslladada a la nit a la seu a París del BEA, encarregada també d'examinar la primera, que va registrar les converses en cabina.

L'organisme va informar que l'examen d'aquesta caixa es va iniciar des de la seva arribada al centre, i ha avançat que els experts prossegueixen la seva anàlisi per establir el "desenvolupament de facto" d'aquest vol entre Barcelona i Düsseldorf, que es va estavellar el 24 de març amb 150 persones a bord.

Aquest segon dispositiu, que tècnicament s'anomena Flight Data Recorder (FDR), registra els paràmetres tècnics durant les últimes 25 hores de trajecte, com ara la velocitat, l'altitud i la manera de pilotatge.

La caixa, ennegrida pel foc, va ser trobada per una integrant del Gran grup de Alta muntanya de la Gendarmeria Nacional en una zona ja explorada anteriorment, i estava, segons la Fiscalia de Marsella, "totalment enterrada", el que fins ara havia dificultat la seva troballa.

Per al fiscal Brice Robin, encarregat del cas, aporta un complement "indispensable" per aclarir els fets i completar la informació continguda en la primera caixa, en la qual ja s'havia perfilat una acció voluntària del copilot, l'alemany Andreas Lubitz, de 27 anys d'edat.