Un avió de la companyia egípcia Egyptair, que cobria la ruta París-El Caire, s'ha estavellat aquesta matinada a la mar Mediterrània amb 66 persones a bord, després de perdre el contacte amb els controladors de l'aeroport de la capital egípcia i desaparèixer dels radars.

L'aparell, un Airbus A320, ha desaparegut del radar cap a les 02.45 hora local (00.45 GMT) després de penetrar en l'espai aeri egipci poc més d'un quilòmetre i quan es trobava a uns 280 quilòmetres de la costa egípcia, segons les autoritats d'aquest país .

En el seu interior viatjaven 30 egipcis i 15 francesos, entre altres nacionalitats. Dels seus ocupants, 56 eren passatgers, set, tripulants i tres agents de seguretat.

Després de diverses hores sense que es conegués quina havia estat la sort de l'avió, donat per desaparegut, el president francès, François Hollande, ha anunciat que l'Airbus "s'ha estavellat".

En una roda de premsa a París, Hollande ha insistit que no cal descartar cap hipòtesi, inclosa la terrorista, i ha afegit que, d'acord amb les informacions que França ha recopilat amb Egipte, es confirma "desgraciadament, que aquest avió s'ha estavellat ".

No obstant això, tant les autoritats franceses com les egípcies han demanat que no es facin conjectures sobre les causes de la desaparició de l'aparell, fins que no es tinguin més informacions.

Per la seva banda, el ministre grec de Defensa, Panos Kammenos, ha manifestat que les restes de l'aparell s'estan buscant al sud de l'illa grega de Karpathos.

En una roda de premsa, Kamenos ha assenyalat que Grècia i Egipte estan realitzant una àmplia operació de recerca en una zona marítima situada al sud d'aquesta illa, encara que dins de la zona de responsabilitat egípcia.

El ministre ha explicat que l'avió estava unes 10 a 15 milles dins de l'espai aeri egipci quan ha baixat d'uns 37.000 a uns 15.000 peus i s'ha perdut dels radars.

Diversos pilots contactats per Efe han mostrat la seva estranyesa per la sobtada pèrdua de contacte entre la tripulació i la torre de control, així com pel fet que l'avió s'hagués esfumat dels radars.

Segons les fonts, que no han volgut fer conjectures, la combinació de tots dos fets reflecteix que l'accident s'ha degut a alguna cosa "catastròfic".

L'Airbus A320 de la companyia Egyptair s'havia fabricat el 2003 i des que entri en servei havia acumulat unes 48.000 hores de vol.

Segons el constructor aeronàutic europeu Airbus l'avió va ser lliurat a Egyptair al novembre de 2003 després de sortir de la cadena de muntatge i els seus reactors eren del tipus IAE.

El A320 és un dels models de la família d'avions de passadís únic del fabricant europeu (els altres són el A318, l'A319 i el A321), i el primer va entrar en servei al març de 1988.

El passat 31 d'octubre, un Airbus A321 de la companyia russa Metrojet (Kogalymavia) es va estavellar a la península egípcia del Sinaí amb 224 persones a bord, després registrar-se una explosió al seu interior, que va ser reivindicada per la branca egípcia del grup terrorista Estat islàmic (EI).

Aquest sinistre va portar a diversos països a imposar restriccions de vol amb el país nord-africà per motius de seguretat, com Rússia, que va prohibir volar en el seu territori a l'aerolínia Egyptair.

A més, el març passat, un vol d'Egyptair va ser segrestat poc després de sortir d'Alexandria (Egipte) rumb al Caire, quan un dels passatgers va obligar al comandant a aterrar a Larnaca després d'amenaçar amb un cinturó d'explosius, que va resultar ser fals .