Les cues i les queixes es van repetir ahir davant els taulells de Vueling a l'aeroport del Prat, després que l'aerolínia cancel·lés un total de 18 vols amb destinació o origen a Barcelona i que la majoria de rutes acumulessin retards de diverses hores. L'inici de les vacances de juliol s'està complicant a l'aeroport barceloní a causa dels múltiples problemes que des de fa dies arrossega Vueling, la principal aerolínia al Prat, en la seva operativa.

Al llarg d'ahir al matí, la companyia va cancel·lar una dotzena de vols, nou dels quals amb origen o destinació a Barcelona, un fet que va provocar la indignació dels passatgers afectats, que van haver de fer llargues cues als taulells de facturació o d'informació de Vueling per intentar buscar una solució a la seva situació.

Alguns dels vols que la companyia de baix cost va catalogar com a "no operats" van ser els que tenien com a destinació Alger, Cagliari, Londres, Màlaga o París, així com dos més amb destinació a Barcelona i origen a Londres, Màlaga i París. També Vueling va deixar d'operar un vol Bilbao-Alacant, un Bilbao-Màlaga i un Alacant-Bilbao, segons va informar la pàgina web de Vueling. En el cas d'una parella de Màlaga, el trajecte va arribar a durar 20 hores més del previst inicialment.

Molts dels vols que opera l'aerolínia, a més, es van enlairar amb retards, que en alguns casos van superar les tres hores, com a Eivissa, Amsterdam o Lió. Fonts de l'aerolínia van reconèixer que les incidències són resultat d'"un problema operatiu" de l'empresa i van indicar, també, que s'està oferint als afectats la possibilitat de canviar els bitllets o recuperar els diners. El Sindicat de Tripulants Auxiliars de Vol de Línies Aèries (STAVLA) va negar que aquests problemes es deguin a una vaga encoberta dels treballadors.

El director comercial de Vueling, David García Blancas, va demanar ahir públicament disculpes als clients afectats pels retards i les cancel·lacions i va remarcar que la companyia està "bolcada a arreglar la situació actual".

Als problemes en l'operativa de Vueling s'hi va sumar paral·lelament la vaga que duu a terme el personal de terra de Swissair, cosa que va provocar que moltes maletes no arribessin a les seves destinacions i que es fessin cues llargues d'usuaris que intentaven reclamar els seus equipatges.