Primer dia del tall ferroviari entre Tàrrega i Cervera que obliga als passatgers de la línia R-12 Barcelona-Manresa-Lleida, a fer per carretera aquest tram del recorregut. L'execució de les obres de millora i condicionament d'un terraplè situat entre els termes municipals de Tàrrega i la Granyanella, a la Segarra, és el motiu que obliga a la interrupció de la circulació dels trens en aquest punt i això serà així fins al 2 de setembre.

És per aquest motiu que quan els passatgers arriben a l'estació de Tàrrega provinents de Lleida o a la de Cervera provinents de Manresa, han de baixar del comboi i agafar un autobús que els espera per portar-los fins a la propera estació i tornar a pujar al tren. La majoria d'usuaris desconeixien la mesura i esperen que ara sí les obres siguin a fi de bé en un tram on els trens havien de circular a 20 quilòmetres per hora a causa del mal estat de les vies.

Tot i que Renfe havia avisat de la mesura eren molts els usuaris que aquest dilluns la desconeixien a l'arribar a l'estació de Cervera. Després d'adquirir el bitllet però, se'ls informava que podien anar directament a l'estació d'autobusos, situada a pocs metres de la de tren, perquè seria allí on començarien el seu trajecte. Igualment, molts dels passatgers que han arribat amb el tren provinent de Barcelona, també desconeixien el motiu pel qual els feien baixar del comboi per pujar a un autobús i alguns fins i tot ho atribuïen a alguna averia. Val a dir però, que en tot moment hi havia personal de Renfe informant de la situació i conduint als passatgers.

Mentrestant, al punt de la Granyanella on s'està portant a terme l'actuació, diversos operaris estaven treballant aquest dilluns realitzant diverses tasques amb maquinària pesant i també retirant el cablejat de la catenària. El punt està freqüentat per màquines excavadores que treballen al peu del terraplè i s'hi podia veure un constant tràfic de camions carregats de terra.

Adif destina una inversió superior als 820.000 euros per a les obres de condicionament i adequació d'aquest terraplè, de 400 metres de longitud, amb l'objectiu de consolidar l'estat d'aquest element de la infraestructura, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per a les circulacions. De fet, en aquest punt on teòricament els trens podien circular a 130 quilòmetres per hora, feia 3 anys que ho havien de fer a 20 quilòmetres per hora, a causa del mal estat del terraplè. Això provocava retards en ambdós sentits.

Des de l'11 d'abril i fins a la data, Adif ha dut a terme treballs previs consistents en el desviament i protecció d'instal·lacions de seguretat, senyalització i comunicacions, així com el moviment de terres, la col·locació d'una escullera, l'execució d'estructures a la part inferior del terraplè per augmentar la seva base i la neteja del drenatge. La interrupció de la circulació està generada per la necessitat de treballar a l'interior de la infraestructura.

Durant el període d'interrupció del servei, s'aixecarà la superestrucutra de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), es rebaixarà la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'executarà la nova plataforma i es muntarà la superestructura.