El ministre de Foment, Íñigo De la Serna, va instar ahir la Generalitat a pactar un pla que defineixi les prioritats de Rodalies, és a dir, a quines actuacions es destinaran els recursos assignats per l'Estat a Rodalies a Catalunya.

En roda de premsa després de reunir-se amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, De la Serna es va mostrar «optimista» respecte a la voluntat de consensuar aquesta relació d'actuacions amb l'executiu català malgrat les crítiques del Govern a nivell d'inversions per a Catalunya inclòs en els pressupostos de l'Estat.

«Hem de compartir al 100% la prioritat que cal donar a les diferents actuacions», va comentar el ministre, que va dir que aspira a una relació «fluida» amb la Generalitat.

També el titular de Foment va mostrar el seu compromís de «complir al màxim» les previsions pressupostàries per a Rodalies i de fer-ho «amb la màxima transparència».

També va voler deixar clar que vol complir «al 100% amb les inversions anunciades pel president del govern, Mariano Rajoy, el 28 de març passat i, en particular, amb les incloses en els pressupostos de l'Estat per al 2017.

Els comptes per al 2017 preveuen que Catalunya rebi 1.306 milions del ministeri de Foment i les entitats estatals dependents d'aquest, dels quals 1.100 milions corresponen estrictament a inversions. Sobre Rodalies, Catalunya té assignats per a aquest any un total de 270,8 milions, una quantitat que la Generalitat veu insuficient.

D'altra banda, De la Serna va anunciar que les obres a l'estació de la Sagrera de Barcelona es reprendran «abans de l'estiu» en el cas del col·lector de Prim, i en el «tercer trimestre de l'any» en el que es refereix a la llosa de l'estació de la Sagrera.

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va celebrar l'anunci del ministre, encara que va acollir «amb una prudent reserva» els terminis facilitats.

Això no obstant, el ministre no es va pronunciar sobre quan podria estar acabada aquesta estació, que en principi tenia com a data de finalització el 2020.

L'estació de la Sagrera cal convertir-la en un intercanviador de les xarxes de metro, Rodalies, trens regionals, AVE i línies d'autobús urbà i interurbà.