18 de juliol de 2017
18.07.2017

DEBAT | LA REALITAT DE LA CATALUNYA CENTRAL


Polèmica per un cartell masclista d'un restaurant de Ferran Adrià

La imatge, que mostra quatre dones nues de cintura cap avall, ha estat qualificada de degradant

18.07.2017 | 19:05
La imatge promocional.

El restaurant Heart Eivissa, dels germans Albert i Ferran Adrià, i de Guy Laliberté, creador del Cirque du Soleil, ha retirat un cartell publicitari del seu negoci considerat "degradant i insensible" per a la dona, després que fos criticat per col·lectius de l'illa balear.

La direcció d'Igualtat del Consell d'Eivissa ha indicat avui en un comunicat el seu "disgust" amb el cartell publicitari de la festa "Keep on Dancing", del restaurant Heart Eivissa, que mostra a quatre dones d'esquena, nues de cintura cap avall.




La institució insular ha assenyalat que "deplora l'ús denigrant del cos femení en campanyes publicitàries", i ha considerat aquest cartell "un exemple de l'ús insensible i degradant que es fa de la imatge del cos de la dona amb propòsits comercials".

El Consell Insular d'Eivissa també ha celebrat que l'empresa hagi, finalment, decidit retirar-lo i substituir-lo per un altre, i s'ha congratulat de "la ràpida reacció tant de diversos col·lectius com de ciutadans de l'illa d'Eivissa, que han propiciat que l'empresa hagi substituït el cartell inicial ".

"Resulta sorprenent que amb l'altíssim nivell dels dissenyadors i artistes que treballen a Eivissa, empreses prestigioses decideixin projectar unes imatges promocionals tan grolleres i que es limiten a oferir el cos femení com un producte, com una mercaderia per consumir i llençar" ha apuntat la directora d'Igualtat del Consell d'Eivissa, Judith Romero.

La directora insular, que ha exposat la seva versió de la diferència entre "l'ús de la bellesa del cos amb propòsits artístics, i el que és simplement una mostra cosificadora i degradant de la dona", ha convidat a les empreses d'oci establertes a Eivissa a continuar apostant per les bones pràctiques i per la qualitat a l'hora d'escollir la imatge pública dels seus negocis.

"Certes campanyes casposes que visualment ens remeten a molts anys enrere danyen la imatge de l'illa d'Eivissa i, a més, resulten completament contraproduents i contràries a les polítiques que es desenvolupen des d'aquesta direcció d'Igualtat, destinades a convertir Eivissa en una illa de respecte i lliure d'agressions sexuals ", ha resumit Romero.
Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit

Calendari laboral i escolar

Calendari laboral 2019 a Catalunya

Calendari Laboral 2019 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2018/19