La Generalitat paga a Eulen més d'1,5 milions d'euros pels controls de passatgers de Lleida-Alguaire i Andorra-la Seu, ambdós pertanyents al Govern català.

Segons informa el web Crónica Global, l'empresa que gestiona la seguretat a l'aeroport del Prat de Barcelona també es fa càrrec dels controls dels dos aeròdroms (el de Lleida des de fa anys), tot i que el trànsit gairebé inexistent evita que en aquests dos aeròdroms hi hagi problemes de cues com els de la capital catalana.

Lleugerament inferior

En declaracions a la Cadena SER, Javier Marín, director d'Aena, va defensar que la companyia va adjudicar el contracte a través d'un concurs públic en el qual es van complir tots els requisits que marca la llei i ha negat que en aquest cas es produís una baixada temerària, com alguns denuncien. Segons Marín, Eulen va oferir un preu lleugerament inferior, de l'ordre del 2%, al que havia ofert Prosegur, l'empresa que hi havia abans i que coneixia «bé» els costos que tenia el contracte.

«Aena es va quedar l'oferta més baixa seguint les bases del concurs», va reconèixer Marín, que va subratllar que, això no obstant, abans d'adjudicar un contracte sempre s'exigeix una solvència tècnica «molt alta» a les empreses, que han de tenir experiència i assegurar que són de «primer ordre». «En aquest cas, una diferència de menys del 2% no és significativa per justificar que aquest contracte estigui molt ajustat», va apuntar Marín, que va subratllar que com que els trànsits actuals són més grans del que s'havia previst en el moment de la firma del contracte, aquest s'ha modificat per poder atendre els augments de l'estiu. El director d'Aena va assegurar desconèixer les condicions salarials dels treballadors d'Eulen, alhora que va apuntar que el 2% de diferència «no ha de justificar» un canvi de les seves condicions laborals «de forma rellevant».

Marín va confiar que l'empresa i els treballadors arribin aviat a un acord i va assenyalar que la resolució del conflicte ha d'arribar per la negociació entre les dues parts. També va recordar que si Aena revertís l'actual contracte, els treballadors actuals se subrogarien a l'empresa que guanyés la nova licitació del servei, cosa que significa que «treballadors i comitès serien els mateixos».