El ministeri d'Educació, Cultura i Esport ha ampliat la investigació sobre el possible adoctrinament en els llibres de text de Catalunya i ha demanat ajuda a la Real Academia de Historia.

No només està examinant els de Secundària sinó que també ho farà amb els de Primària, motiu pel qual s'està retardant la publicació de l'informe urgent anunciat ja fa nou mesos. Així ho va anunciar ahir el secretari d'Estat d'Educació, Formació Professional i Universitats, Marcial Marín, en declaracions als mitjans en el seu departament després de reunir-se amb la Conferència de Degans de les facultats de Formació del Professorat i Educació. «L'informe està en marxa, s'ha ampliat i s'ha portat també a Primària, no només a Secundària, i volem que tingui l'aval de la Real Academia de la Historia», va explicar Marín, que va justificar així el retard.

Segons va indicar, aquest procés és «molt complicat» perquè els mitjans del ministeri i de l'Alta Inspecció en cada comunitat autònoma «són escassos». «Cal fer-ho amb tots els textos, estudiar-los i posar-ho en comú per donar-li el vistiplau perquè el que es digui aquí sigui real», va postil·lar. A més, va subratllar que els inspectors d'educació no són especialistes en cadascuna de les matèries, sinó en la legislació, motiu pel qual el ministeri ha recorregut a la Real Academia de la Historia perquè detecti i verifiqui les possibles manipulacions en els manuals d'Història o Ciències Socials.

Així mateix, Marín va destacar que primer s'ha fet un «mostreig» de tots els llibres de text utilitzats en el sistema educatiu en aquestes dues etapes. «El que en principi havia de ser un informe mínim, ho hem ampliat per tenir una visió global del sistema educatiu, especialment en matèries de Ciències Socials i Història. Ha estat un treball ardu», va afirmar.