La indústria espanyola de l'alimentació, begudes, food service i equipament d'hostaleria mostrarà tot el seu potencial al saló conjunt Alimentaria i Hostelco, que obrirà les portes demà amb l'ambició de consolidar-se com una gran plataforma d'internacionalització, negoci i innovació.

Uns 6.000 operaris treballen des de fa ja uns dies per tenir a punt el recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, que posa a disposició 100.000 m2 de superfície expositiva neta, on es congregaran 4.500 firmes expositores.

El 27% d'aquestes 4.500 firmes procedeixen de 70 països estrangers, fet que dóna una idea del caràcter internacional d'aquest saló, que se celebra cada dos anys i que per primera vegada s'alia amb Hostelco, el certamen més important de l'equipament d'hostaleria.

A més, el saló espera rebre al voltant de 150.000 visitants professionals entre el 16 i el 19 d'abril, dels quals prop del 30% són forans. Com a plataforma de negoci, el saló rebrà 1.400 compradors i acollirà 12.500 reunions de treball.

Aquest gran certamen generarà, segons les estimacions dels organitzadors, un impacte econòmic d'uns 200 milions d'euros a la ciutat i els seus voltants. El 90% de les habitacions d'hotel de l'àrea metropolitana estan reservades durant aquesta setmana.

Entre altres números que ajuden a entendre l'impacte a la ciutat d'aquest esdeveniment, destaca que prop de 700 empreses estan implicades en el muntatge de la mostra i que s'han contractat uns 1.400 transportistes i més de 200 treballadors de la neteja.

En aquesta nova edició, Alimentaria posarà el focus a potenciar la internacionalització, fet pel qual facilitarà el contacte entre compradors internacionals i empreses expositores.

Els compradors, tant nacionals com internacionals, participaran en unes 11.200 reunions de negocis amb les firmes expositores, en el marc de reunions com Food&Drink Business Meetings o Intervin Business Meeting, en què participaran cellers del país.

L'objectiu d'aquestes activitats és promocionar els productes espanyols en mercats preferents com la Unió Europea, que concentra el 66% de les exportacions, tot i que també en els mercats emergents, com són els Estats Units, que té ara una quota del 5,6%, o els llatinoamericans, on la indústria nacional factura prop de 900 milions d'euros a l'any.