Dues estudiants han empatat amb un 9,9 en la nota més alta de la selectivitat del 2018 a Catalunya. Es tracta de la tarragonina Claudia Valero de la Flor, estudiant del Santa Teresa de Jesús, i de la barcelonina Rosa Milian Costa, que tot i que resideix a la capital catalana és estudiant de l'Institut Jaume Vicens Vives de Girona. A la demarcació de Girona hi ha hagut un triple empat entre estudiants que hi resideixen, amb un 9,8. Es tracta de Pol Valero, de La Salle de Girona, Elisenda Veciana, de l'Institut Pere Alsius i Torrent de Banyoles, i Martina Cots Costa, de les Preses i alumne de l'Institut Bosch de la Coma d'Olot. L'estudiant de la demarcació de Lleida amb la nota més alta ha estat Maria Ciria Puigpinós, de Lestonnac de Lleida, que ha aconseguit un 9,7 de nota.

Més del 96% dels estudiants presentats supera les proves d'accés a la universitat

Els dies 13, 14 i 15 de juny un total de 33.398 estudiants es van presentar a les proves d'accés a la universitat (PAU). D'aquests, 28.782 es van examinar de la fase general i 4.616 només de la fase específica. La nota mitjana global de les PAU (fase general) ha estat de 6,622.

Dels estudiants que enguany han cursat segon de batxillerat, un total de 27.125 (97,55%) són aptes per accedir el curs que ve a la universitat. La nota mitjana de PAU (fase general) d'aquests estudiants és de 6,644. La nota mitjana de l'expedient de batxillerat ha estat de 7,42, i la nota mitjana d'accés a la universitat, que es calcula en base al 60% corresponent a l'expedient de batxillerat i el 40% restant a la nota de la fase general de les PAU, ha estat de 7,111.

Dels 4.616 estudiants que només s'han examinat de la fase específica, 1.752 procedeixen de batxillerat i 1.747 de cicles formatius de grau superior (CFGS). El percentatge d'aquests alumnes de la fase específica aprovats ha estat del 84,92% en el cas d'alumnes de batxillerat i del 68,43% en el cas d'alumnes de cicles formatius de grau superior (CFGS).

Aquests resultats avalen, un any més, que les PAU continuen sent un mecanisme útil i eficaç per ordenar l'admissió a la universitat respectant principis d'igualtat, mèrit i capacitat.