31 de juliol de 2018
31.07.2018

Una família de Moià s'ha d'esperar gairebé 24 hores a l'aeroport del Prat per volar fins al Marroc

Vueling els va fer passar amb raons perquè no tenia ni aparell disponible ni tripulació

30.07.2018 | 23:55
Els passatgers van sortir amb 20 hores de retard del Prat

El dissabte a les 20.05 h la família d'Albert Clusella, de Moià, havia de sortir de l'aeroport del Prat cap a Fes, al Marroc, amb Vueling, però no va ser possible ni aquella nit ni durant tot el matí de l'endemà, diumenge. Finalment, van sortir diumenge a les 4.45 de la tarda, més de 20 hores després. Van poder fer nit on tenien pactat aquest dia, ja al Marroc, i ahir van començar el viatge intentant oblidar l'amargor del vol.

Els ocupants del vol no només tenien el disgust d'haver perdut un dia sencer de les vacances, sinó que se sentien enganyats per una companyia que no els va informar del veritable problema i que els va fer passar amb raons durant tot el dissabte i bona part del diumenge al matí.

Clusella narra una situació de crispació i caos als taulells de la companyia: gent cridant, gent per terra, la Guàrdia Civil intentant posar ordre i tot un vol que no podia enlairar-se. Durant hores, l'única informació que van tenir de la companyia és que cada dues hores s'anava posposant el vol. Vueling, a la mitjanit, va acabar portant els passatgers a un hotel, però a les 6 del matí ja havien de tornar a estar a punt per tornar a la T-1 del Prat. El matí de diumenge no va ser diferent de la nit anterior. A mig matí, Vueling els va avisar que podrien sortir a les 4.45 de la tarda de Barcelona. Aquesta va ser l'hora bona.

El mateix Clusella explicava que l'avió i la tripulació que els havien de portar a Fes era a Düsseldorf, Alemanya, el dissabte a la tarda, però la tripulació portava massa hores de feina i no podia volar cap a Barcelona per fer després el vol al Marroc. La tripulació va fer nit a Düsseldorf i el vol no es va poder reprogramar fins a les 4.45 de diumenge (a les 4.30 es va fer l'embarcament). Clusella assegura, però, que com a mínim una part de la tripulació, com les hostesses, no eren de la tripulació de Düsseldorf. «Ens hem sentit enganyats», afirmava ahir al matí. «El vol es va cancel·lar i no ens van avisar, i no entenem com és que, si la tripulació no era la de Düsseldorf , no ens posaven un altre aparell per poder volar».

Ara, els ocupants d'aquest vol tenen uns vint dies per presentar les seves queixes, amb l'intent de rebre una indemnització per part de la companyia. Tràmits que els Clusella faran en les properes hores. Segons fonts dels afectats pel canvi de vol, podrien rebre de la companyia una indemnització de 250 euros per bitllet de Barcelona a Fes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit