n Les vendes de vehicles dièsel van copar el 35% del mercat automobilístic europeu a l'agost, el que es tradueix en una caiguda de set punts percentuals respecte el mateix mes de l'any anterior. En conseqüència, les matriculacions de vehicles impulsats per gasolina van augmentar sis punts percentuals el mes passat en comparació a l'agost de 2017, fins a arribar a un 57% dels lliuraments totals, igual que les d'alternatius, que van passar d'un 5,8% a un 6,3%, segons dades de Jato Dynamics.

Per models, el Golf va liderar les vendes a Europa a l'agost, amb 34.659 unitats comercialitzades, un 11% més en taxa interanual, superant al Renault Clio, amb 25.734 unitats, un 54% més, i al Nissan Qashqai, amb 24.407 unitats, un 97% més. El Top 5 el van completar els «made in Spain» Volkswagen Polo, del que es van matricular 21.325 unitats el passat, amb una pujada del 69%, i Renault Captur, amb 20.479 unitats, un 106% més.

La resta de models més venuts a Europa a l'agost van ser el Volkswagen Tiguan, amb 19.356 unitats, un 39% més que en el mateix mes de l'any passat; el Dacia Duster, amb 17.500 unitats, un 84% més; el Dacia Sandero, amb 17.415 unitats, un 24% més; el Renault Mégane, amb 16.857 unitats, un 92% més, i l'Skoda Octavia, amb 15.900 unitats.

Pel que fa a les marques més populars, Volkswagen va tornar a situar-se com la firma líder del mercat europeu, amb 147.940 automòbils comercialitzats i una pujada del 45% en comparació amb les dades del mateix mes de l'exercici precedent. El podi el van completar Renault, amb 99.744 unitats matriculades el mes passat, un 72% més, i Audi, amb 65.744 unitats i un 33% més.