L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) va presentar ahir la campanya de «consum estratègic», que pretén modificar els hàbits de consum dels ciutadans perquè triïn empreses que no van participar de la «campanya de catastrofisme» de la tardor de l'any passat, quan més de 3.000 empreses van traslladar les seus socials fora de Catalunya.

Segons va explicar la presidenta de l'entitat, Elisenda Paluzie, no es tracta d'«una llista de bons i dolents», amb referència a les empreses, sinó que es pretén «facilitar la informació als ciutadans» sobre aquestes companyies perquè després «prenguin les seves decisions». L'objectiu de la iniciativa és contribuir a «donar efectivitat real a la proclamació de la República Catalana» a través de la selecció d'empreses «alternatives» per part dels consumidors. Les empreses que ho vulguin podran apuntar-se al registre que ja ha obert l'Assemblea, i en una segona fase l'entitat facilitarà el contacte entre els ciutadans i les companyies.

Amb aquesta iniciativa, l'ANC pretén trencar el que va anomenar «nacionalisme econòmic» de l'Estat espanyol, on les empreses «estan lligades als poders polítics», i crear així un sistema econòmic català «obert i autònom» que s'allunyi de la presa de decisions «amb marcat caràcter polític». «El que volem és posar en mans de la gent tota aquella informació necessària perquè cadascú prengui les decisions més ajustades a les seves necessitats diàries», va defensar l'entitat independentista.