La mà d'obra del sector de l'automoció estarà sotmesa a una pressió «molt forta» i s'espera que les plantilles es reduiran almenys el 50% abans del 2050 pel canvi de model de negoci que afronta el sector de l'automòbil.

Segons una anàlisi de PwC, la mobilitat compartida i l'automatització revolucionaran la forma de produir vehicles en el futur. D'aquesta manera, el volum de la plantilla de les línies d'acoblament i dels tallers de carrosseria i pintura minvarà a causa de l'automatització i les noves tècniques de muntatge.

La firma destaca que la indústria de l'automòbil és a les portes d'una revolució i la producció de vehicles quedarà dividida entre un «gegantí» mercat de cotxes sota demanda i un altre de vehicles més personalitzats, i que això farà disminuir fins al 60% els llocs de treball d'operaris de fàbrica i producció abans del 2030, ja que seran substituïts per maquinària autònoma.

«Els empleats que conservin la feina necessitaran adquirir noves habilitats. Els fabricants d'automòbils han de convertir-se en gestors de dades i han d'entendre el seu nou rol com a proveïdors de serveis de mobilitat, a més d'assembladors de cotxes», matisa l'informe de PwC.

A més, el temps necessari entre la recerca i el desenvolupament d'un vehicle i la seva producció disminuirà dels cinc anys de mitjana actuals a dos anys.

Per la seva part, el nombre d'enginyers de dades es duplicarà en alguns centres de producció i augmentarà fins al 80% en altres. El d'enginyers de programari ho farà al 90%.