La posada en marxa de Madrid Central a la capital de l'Estat es va caracteritzar per una densitat de trànsit similar a la de qualsevol altra jornada sense la mesura, tot i que amb algunes diferències, com més presència de vehicles als perímetres i més taxis. A més, no hi va haver una major presència policial o d'agents de mobilitat per explicar als conductors com fer front a Madrid Central. La moratòria per interposar multes en cas d'incompliment de la mesura, previstes a partir del març, va fer que el trànsit fos similar al d'altres jornades a la capital.

Madrid Central elimina el trànsit de pas pel centre de la ciutat i també els vehicles més contaminants i que més quilòmetres realitzen per aconseguir una reducció d'emissions del 40 % a la zona. La seva zona d'aplicació està delimitada per la circumval·lació de rondes, bulevards i l'eix Prado-Recoletos.

Les hores punta van ser normals, sense cap episodi especial, el trànsit va ser més suau que altres dies tot i la pluja, i no hi va haver contratemps que entorpissin la circulació.

La primera fase serà informativa, amb controls manuals de Policia Municipal i Agents de Mobilitat; és a dir, el que regeix fonamentalment des d'ahir és la senyalització vertical i horitzontal, encara que totes les càmeres ja estiguin instal·lades.

Fonts de la Policia Municipal van detallar que el dispositiu es limitarà al que ja es va anunciar amb la campanya de Nadal i que els policies locals serviran de suport als agents de mobilitat, que són els que se situaran en els punts de control d'accés.