El president de Renfe, Isaías Táboas, ha defensat aquest dimarts que la companyia "no és tan ineficient com sembla" i ha lamentat que són sempre "molt criticats". Així, en el marc de la presentació del seu pla estratègic fins al 2023, Táboas ha assegurat que no estan "tan malament" i ha refermat la seva aposta per "créixer en qualitat". D'altra banda, el president de Renfe ha continuat amb la polèmica per la gestió de la llançadora que comunicaria l'Estació de Sants amb la T1 de l'Aeroport i que la Generalitat va encarregar a Ferrocarrils. Táboas ha assegurat que "no entén" perquè s'hauria de "limitar" el servei als 15 minuts que ha calculat el Govern si ells podrien "fer-ho en 7 minuts".

Aquesta presentació, que s'ha fet en el marc d'un dinar organitzat per la Cambra de Comerç, ha consistit en l'exposició per part de Táboas del nou pla estratègic, on ha detallat els objectius de la companyia, que són "guanyar en eficiència" i millorar la qualitat dels serveis "que portarà una satisfacció dels clients".

D'altra banda, Táboas s'ha referit a la liberalització del mercat en alta velocitat, prevista per al desembre del 2020, i ho ha convertit en "una oportunitat per fer un salt endavant i guanyar en eficiència". Així, mentre el president de Renfe sí que ha reconegut que això portarà a "una possible pèrdua temporal d'ingressos", ha reafirmat la seva voluntat de "solucionar-ho".

Táboas també s'ha referit a un dels projectes que Renfe té previst engegar, que és el d'optar a les licitacions per a oferir serveis públics de rodalies arreu d'Europa. Així, el president de la companyia ferroviària ha assegurat que la "internacionalització" és un dels "pilars" del seu pla de treball, i ha afirmat que hi haurà "proactivitat" per part de Renfe per presentar-se a aquests concursos, juntament amb altres empreses.

Pel que fa a altres millores que Renfe té previstes fins al 2023, Táboas ha reconegut que una de les grans mancances que té l'empresa és la falta de paritat, ja que com ha detallat actualment només un 13% dels treballadors són dones. En aquest sentit, ha promès que al 2028 s'haurà assolit la paritat en tota la plantilla.

En aquest context, el president de Renfe no s'ha volgut estendre en la problemàtica dels accidents a la xarxa ferroviària de Rodalies de Catalunya i ha assegurat que "en desconeix les causes". Tot i això, ha afirmat que fan "tot el possible" per evitar els accidents encara que no es pugui aconseguir sempre, i ha promès que la seguretat és la seva "màxima" preocupació.

D'una manera similar, Táboas ha lamentat els retards a la xarxa de Rodalies, i ha assegurat que li agradaria que "s'acabessin avui". En aquest sentit, s'ha defensat i ha dit que "hi ha coses que no depenen de Renfe" i que hi entren altres actors en joc. Sí que ha culpat "la manca de despesa pública" que, segons considera, es tradueix en mancances en el sistema, com la reducció d'enginyers de manteniment.