Cabify ha anunciat aquest dimecres que tornarà a operar a partir de demà a Barcelona amb 300 vehicles després d'acceptar les condicions incloses en el decret de la Generalitat que regula el sector de les VTC, com són els 15 minuts de precontractació del servei -tot i que l'AMB ha aprovat ampliar a una hora- i no estar localitzables abans de la contractació del servei, entre d'altres.

En un comunicat, l'empresa deixa clar que això no vol dir que comparteixi les condicions del decret i exposa que la seva principal "preocupació des d'aleshores ha estat la definició d'un nou model que, ajustant-se a les restriccions introduïdes, permeti als usuaris comptar de nou amb alternatives eficients de mobilitat". Cabify i Uber van anunciar que suspenien el servei a la capital catalana coincidint amb l'entrada en vigor del decret de la Generalitat fa poc més d'un mes.

La companyia tornarà als carrers de Barcelona amb 300 vehicles i avisa els usuaris del "canvi significatiu" en les seves condicions a l'hora de demanar els servei i que aquest es pot demorar "en hores d'alta demanda".

Cabify afirma que el decret aprovat per la Generalitat el 29 de gener i posteriorment convalidat pel Parlament el passat 28 de febrer va suposar "l'expulsió de les empreses VTC" de la capital catalana i que com a conseqüència va obligar l'empresa a "paralitzar el seu servei". L'empresa confia que el decret serà declarat nul pels tribunals en un futur, ja que en cas contrari, "tornarà a veure's forçat a plantejar-se la seva continuïtat a Catalunya".

Tot i que ara diu que accepta les condicions incloses al decret, Cabify insisteix que la normativa de la Generalitat és "desproporcionada i contrària al Dret" i que el seu retorn "respon al compromís de Cabify amb la ciutat, els seus usuaris, el seus treballadors, col·laboradors, conductors i amb tota la seva xarxa d'empreses associades". La companyia sosté que el model a Catalunya "no és l'òptim per a una ciutat i una comunitat que són símbols d'innovació i progrés" i que "no té el deure jurídic de suportar", tot i que "està disposada a carregar amb l'elevat i injustificat cost" de les noves condicions.

D'altra banda, el fundador i CEO de l'empresa, Juan de Antonio, s'ha mostrat segur que els usuaris donen suport al retorn de Cabify i assegura afrontar amb "responsabilitat i confiança".

Així mateix, Cabify ha tornat a criticar el Govern i l'Ajuntament de Barcelona per "restringir les opcions de mobilitat dels usuaris" i el "dret a la llibertat d'empresa". En aquest sentit, recorda el dictamen del Consell de Garanties Estatuàries i de l'Autoritat Catalana de la Competència.

El Grup Vector no ha decidit si retirarà l'ERO

Davant de l'anunci del retorn de Cabify a Barcelona, el grup de VTC Vector Ronda no ha decidit encara què farà amb l'ERO que va presentar dijous passat per a 392 conductors de l'empresa, segons han explicat fonts de l'empresa a l'ACN. L'expedient es va presentar a Treball el mateix dia que el Parlament validava el decret de la Generalitat i en la mateixa setmana que l'AMB aprovava ampliar a una hora el període de contractació.

L'empresa va presentar l'expedient per a 392 treballadors però la intenció era fer-lo extensiu a 800. A més, 200 ja havien acabat la seva relació laboral amb el grup. "Aquesta duríssima decisió ha estat adoptada després d'analitzar totes les alternatives possibles i obligada per la decisió de la Generalitat d'aprovar un decret-llei que estableix de manera unilateral unes noves condicions que fan inviable la prestació del servei de VTC a Catalunya", assegurava el grup dijous passat.