L'ecologista Zuzana Caputova guanya les eleccions a Eslovàquia
L'advocada, que va obtenir el 58% dels vots, és la primera dona presidenta del país centreeuropeu
europa press
L'advocada ecologista Zuzana Caputova es va imposar ahir en la segona volta a les eleccions presidencials d'Eslovàquia amb el 58,41% dels vots.
La liberal Caputova va vèncer el seu rival, el socialista Maros Sefcovic, que va aconseguir el 41,59% dels vots. La campanya electoral de Caputova ha estat protagonitzada per un discurs anticorrupció, liberal i dirigit a un major apropament a la Unió Europea.
Caputova es va convertir ahir en el cinquè cap d'Estat d'Eslovàquia des de l'establiment de la República el 1993 i en la primera dona en assumir el càrrec. «Eslovàquia està demanant aquest canvi», va assegurar Caputova quan va saber que havia guanyat, i també va demanar que aques- ta tendència continuï a les eleccions al Parlament Europeu, que se celebraran el pròxim dia 26 de maig.
«La decència a la política no és una mostra de debilitat, sinó de fortalesa. Es pot parlar sobre la veritat i guanyar-se la confiança dels altres sense un vocabulari agressiu i cops baixos», va dir també l'advocada, que va començar el seu discurs en les quatre llengües més parlades del país: eslovac, hongarès, romaní i txec.
- Celestino Corbacho, exministre de Treball: 'Catalunya no em va regalar res, però sí que em va donar totes les oportunitats
- Un informe pericial conclou que les obres al carrer d'Àngel Guimerà de Manresa no en revaloren els immobles
- La sanitat privada ja administra donanemab, el fàrmac que alenteix l’avenç de l’Alzheimer: «El benefici continua amb el pas del temps»
- No m’esperava tan bona acollida': Enric Casacuberta supera els 400 quilòmetres de la Ruta 66
- Junts i Avancem demanen més policia, més càmeres i una comissió per saber què va fallar en la mort de Carles Vilajosana
- Quatre xefs es troben a Sallent per fer els entrepans de la Fumera
- Necrològiques del dilluns 14 de setembre de 2026
- Un nou mapamundi permet tenir una visió més real del planeta