La presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach, va anunciar ahir que no s'emetrà cap publicitat de joc i apostes en línia, tota ella vinculada a esports, als mitjans de la Corporació.

La mesura s'aplicaria a partir del 30 de juny perquè als espais d'esports hi ha publicitat venuda que no es pot retirar, va afegir. Llorach va fer aquest anunci un dia després que el CAC instés la CCMA a deixar d'emetre publicitat de joc i apostes en línia en horari protegit. Així mateix, Llorach va demanar un canvi legislatiu en aquesta qüestió. «La CCMA com a servei públic entomem aquesta petició del CAC», va assegurar.

Llorach va explicar que ha traslladat a la direcció de màrqueting i vendes de la CCMA que s'ha d'evitar l'emissió d'aquesta publicitat en horari protegit a tots els mitjans de la Corporació, tant a mitjans digitals com a la ràdio i la televisió.

Roger Loppacher, president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), va valorar «molt positivament» la decisió de TV3 i Catalunya Ràdio de retirar la publicitat del joc i apostes en línia en horari infantil, encara que creu necessària a més «una regulació específica aplicable al conjunt de l'oferta audiovisual». Loppacher va destacar que la decisió de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisual (CCMA) d'eliminar la publicitat de joc i apostes en línia en horari protegit per a la infància a partir del pròxim 30 de juny es produeix «després que el CAC ho sol·licités».

D'altra banda, l'associació Patim, que dona suport a persones que pateixen addiccions, va considerar ahir la ludopatia com una de les «principals causes de tractament», darrere de la cocaïna, i va afirmar que ha detectat un canvi en la demanda de tractament pel que fa a les addiccions no tòxiques, ja que l'addicció al joc en línia en els casos tractats al centre de dia, amb un 42%, ha superat per primera vegada les màquines escurabutxaques, amb un 38% , «una diferència no molt alta però sí significativa», segons va apuntar la coordinadora de programes de Patim, Inmaculada Galmés, que va assegurar que hi ha «un grup important de gent jove» addicta a les apostes esportives.