El cercador d'empreses compromeses amb l'autodeterminació que l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) va activar dijous passat en el marc de la seva iniciativa «Consum estratègic» ha sumat en cinc dies més de 430.000 visites i més de 200.000 recerques directes d'empreses, segons fonts de l'entitat independentista.

«Consum estratègic» és una campanya impulsada per la comissió de l'ANC Fem República, pilotada per l'empresari David Fernàndez, que busca «enfortir una economia catalana molt més deslligada de les pressions polítiques» i que s'abandonin «empreses de tipus oligopolístic que van participar obertament en la campanya de la por» contra la independència de Catalunya.

Aquest projecte, que va fer els seus primers passos el novembre de l'any passat, va començar dijous la seva segona fase amb aquest cercador, que va suscitar ràpidament polèmica als mitjans de comunicació.

La patronal Foment del Treball va acusar l'ANC d'incitar al boicot empresarial des d'un plantejament «totalment irracional» amb la seva campanya, mentre que l'organització Empresaris de Catalunya va qualificar la iniciativa de «perversa» i va amenaçar d'emprendre accions judicials. Segons aquesta entitat, «Consum estratègic» suposa «un acte de sectarisme ideològic que té efectes negatius per al mercat i l'economia, i distorsiona greument la competència».