El nou saló vitivinícola de Fira de Barcelona, el Barcelona Wine Week, ha rebut suport del sector de l'Estat. La Federació Espanyola del Vi (FEV) ha arribat a un acord amb Alimentaria firmat aquest dijous i s'ha compromès a impulsar l'esdeveniment, que se celebrarà del 3 al 5 de febrer del 2020. L'organització, que agrupa 600 empreses, animarà les bodegues espanyoles més reconegudes a ser-ne expositores i convidarà 1.000 professionals compradors de vi de l'Estat i 300 d'internacionals de 37 països "estratègics" pel sector com el Regne Unit, Alemanya, Estats Units, Rússia, Mèxic, Brasil o la ciutat de Hong Kong. L'esdeveniment ocuparà 30.000 metres quadrats dels recintes de la Fira amb uns 600 expositors i preveu reunir 15.000 visitants professionals i organitzar 5.800 reunions.

L'empresa pública va anunciar que creava l'esdeveniment a través de la societat Alimentaria Exhibitions el passat febrer per "visibilitzar la potència internacional dels vins espanyols" i potenciar una de les principals indústries productores i exportadores.

El saló serà de caràcter biennal i s'articularà al voltant de la diversitat de zones productores a Espanya. L'espai ha sorgit com a una "emancipació" de la zona dedicada al vi de la fira gastronòmica Alimentaria, Intervin. A més de vins ecològics o biodinàmics, la fira també comptarà amb destil·lats, equips, utensilis i serveis orientats al sector.

Fira espera que la col·laboració estratègica amb la federació es vegi reflectit en el nombre de visitants de l'Estat. El director general d'Alimentaria Exhibitions, José Antonio Valls ha destacat en declaracions recollides en un comunicat que el saló vol ser un fidel reflex de l'estat de la indústria del vi a Espanya i una oportunitat per continuar potenciant la seva internacionalització.

"El paper de la FEV com a soci estratègic i altaveu d'inquietuds i necessitats del sector serà clau per fer d'aquest projecte la gran plataforma de negocis i oportunitats que tots els agents del sector estan esperant", ha dit Valls. D'altra banda, el director general de la FEV ha assegurat que el saló és "una bona notícia" que pot contribuir a millorar la imatge i el valor del vi espanyol als mercats internacionals.

Per afavorir els contactes entre els expositors i els distribuïdors, importadors, majoristes o detallistes, es posarà en marxa una eina informàtica anomenada BWW Matchmaking System que permetrà "optimitzar" el contacte entre ells.

A més, es reservarà un espai per a fer-hi sessions formatives, conferències i taules rodones que també comptarà amb instal·lacions artístiques i degustacions amb música. Segons l'organització, la gastronomia tindrà un "paper fonamental al saló" amb la presència de cuiners "molt reconeguts".

En aquest espai multidisciplinari, els professionals podran tastar vins en una barra amb productes elaborats per 50 enòlogues per promoure la visibilitat de les dones al sector.