Les matriculacions tàctiques o automatriculacions van tancar el primer semestre amb una quota del 10,46% sobre el conjunt de les vendes de turismes i tot terrenys a Espanya, que es van situar en 692.572 unitats fins al juny, un 5,77% menys. Segons dades de la consultora MSI, aquest tipus d'operacions es van situar en 72.439 unitats durant els sis primers mesos de l'exercici actual, el que es tradueix en una disminució del 6,61% si es compara amb el període de 2018.

Així, aquest tipus d'operacions, que engloben «quilòmetre zero», així com models destinats a l'exportació, automatriculacions i flotes de marca per a ús intern, van caure més que el conjunt del mercat a la primera meitat de l'exercici (-6,61% davant del 5,77%).

Pel que fa a les marques que més han recorregut aquest any a les matriculacions tàctiques, Alfa Romeo, amb un 34,28% del total, va ser la firma amb un major percentatge d'aquest tipus d'operacions. La marca italiana va matricular 2.255 vehicles a Espanya fins al juny, un 6,7% més i, d'aquest total, 773 unitats van ser vendes tàctiques, un 0,91% més.

La segona marca amb més quota d'aquestes vendes, fórmula que per a algunes companyies suposa «un mercat d'oportunitat» i s'emmarca en la seva estratègia comercial acordada amb les seves xarxes, va ser Jeep, amb 29,83% sobre el total i 3.108 unitats (+112,8%) sobre el seu volum total 10.419 unitats (+ 34,87%).

Smart va concentrar un 21,67% de les seves entregues semestrals en aquest canal, amb un total de 622 unitats, una xifra que suposa un 10,7% menys, sobre un volum total de matriculacions de 2.870 unitats, un 13,4% menys.