La marca de joieria i accessoris Tous, amb seu central a Manresa, preveu obrir mig centenar de botigues aquest 2019, un any en què espera consolidar la seva presència en països com Rússia, Polònia i Colòmbia, després d'un 2018 marcat per l'impuls internacional i en què ha aconseguit un benefici rècord de 27,3 milions d'euros.

Tous, que el 2020 celebrarà el seu centenari, ha dut a terme els darrers anys un important esforç per impulsar la seva presència internacional, fins al punt que l'empresa actualment treballa a 54 països a través de botigues pròpies i franquiciades i dos de cada tres dels seus establiments estan situats a l'estranger.

Espanya, Mèxic, Rússia, Polònia, Puerto Rico, Portugal i Aràbia Saudita constitueixen ara els principals mercats geogràfics de Tous que, tot i que que no tanca la porta a arribar a nous països, aposta per consolidar la seva activitat a les regions on està present i que presenten un major potencial de creixement, com és el cas de Llatinoamèrica i l'est d'Europa.

«Aquest serà un any de consolidar la nostra marca a molts països, un any d'establir-nos bé allà on no ho estem, un any de continuïtat», va explicar en una entrevista a Efe la presidenta de l'empresa, Alba Tous.

En aquesta estratègia de consolidació internacional, l'empresa manresana preveu obrir al llarg del 2019 mig centenar de noves botigues, que se sumaran a les prop de 700 que té actualment.

«Hem tingut anys de creixement de cent botigues, però ara cal establir molt bé les que tenim. L'objectiu no han de ser les xifres, sinó pair el que tenim», va insistir Alba Tous.

«No volem basar el creixement de l'empresa només en quins països entrem o no. Ara no necessitem moltes banderes noves», va dir el conseller delegat de la firma, Carlos Soler-Duffo, que va recordar que l'objectiu de l'empresa és augmentar la rendibilitat i que això s'aconsegueix «si ho fas bé on estàs present».

L'empresa també es proposa augmentar la seva presència a la Xina, un mercat «diferent», on «tot va molt ràpid», en paraules de Soler-Duffo, en què Tous té 20 botigues, majoritàriament a la ciutat de Xangai.

«Hem volgut estar molt ben posicionats a Xangai i una vegada tinguem aquest mercat una mica dominat, llavors podrem començar a créixer fora», va indicar Alba Tous, segona filla del matrimoni format per Salvador Tous i Rosa Oriol, que presideix la companyia des de l'any 2008, quan el seu pare va decidir cedir el lideratge de l'empresa a la tercera generació familiar.

Alba Tous va subratllar que el grup està molt enfocat a «invertir en marca» i que això passa per potenciar la xarxa comercial, però també la formació, amb iniciatives com l'Escola Tous de Joieria i Oficis Artesans, que es va crear el 2017, i la potenciació del màrqueting.

Tous, que capitaneja el segment del «luxe assequible», va tancar el 2018 amb un benefici de 27,3 milions d'euros, un 120% més que l'any 2017, en què es van registrar diversos fets extraordinaris que, sense tenir-los en compte, haurien suposat un increment dels guanys del 38%.

Pel que fa a les vendes, van arribar als 396.400.000 euros, un 4,5% més que en l'exercici de l'any anterior.