Adif iniciarà a principi d'aquest mes d'agost la primera fase de les actuacions per adaptar l'ample del tram ferroviari entre Castellbisbal i Martorell (Barcelona) a la mesura estàndard internacional, una reforma «essencial per al desenvolupament i configuració del Corredor Mediterrani a Catalunya».

En un comunicat publicat ahir, Adif va informar que les obres començaran els primers dies del mes d'agost i que no afectaran el trànsit ferroviari de viatgers.

Sí que resultarà afectat el trànsit de mercaderies, per la qual cosa Adif ha establert «mesures alternatives» per garantir la fluïdesa dels transports de mercaderies entre Tarragona i França, com per exemple la reserva de 13 recorreguts per a trens de mercaderia en horari nocturn.

Amb un pressupost de més de 64,1 milions d'euros, la primera fase de les obres permetrà renovar l'estació de Castellbisbal i aconseguir que el tram de la via que porta a la factoria de Seat a Martorell compleixi la normativa de seguretat vigent.

En paral·lel, Adif iniciarà els treballs per a la rehabilitació de l'antic túnel de Castellbisbal, actualment sense servei, mentre analitza al costat de les empreses ferroviàries com reduir l'afectació a la circulació entre Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona) i Castellbisbal durant aquestes obres, que consideren d'«una gran complexitat tècnica».

Una altra actuació en paral·lel serà la col·locació de 740 metres quadrats de pantalles per tal de reduir l'impacte acústic generat per la circulació de trens.

Corredor Mediterrani

L'adaptació del tram Castellbisbal-Martorell a l'ample internacional mitjançant la instal·lació de 5.400 travesses serà un pas important de cara al Corredor Mediterrani ja que permetrà enllaçar «els trams ja realitzats entre Castellbisbal i la frontera francesa» i els dels municipis que ja en formen part.

A més, amb la rehabilitació del túnel de Castellbisbal s'adaptarà aquesta infraestructura a les noves dimensions verticals i horitzontals interoparables a escala europea.

El comunicat d'Adif també va explicar que aquest és un «projecte estratègic per a la dinamització socioeconòmica de l'arc mediterrani i la seva àrea d'influència», i ha estat finançat amb fons del programa europeu «Connectar Europa».