Ferran Burriel, director de l'agència de publicitat NothingAD, va declarar durant el judici del procés al Tribunal Suprem que no va cobrar una factura de 80.440 euros a la Generalitat per anuncis sobre la campanya del registre de catalans a l'exterior en relació amb el referèndum de l'1-O.

Tanmateix, després de la consulta, entre els anys 2018 i 2019, l'empresa de Burriel va obtenir del Govern diversos concursos públics per valor de 8,2 milions d'euros.

Segons va informar ahir El Confidencial, són vuit els con-tractes que l'empresa de publicitat hauria obtingut, tal com consta en la informació sobre contractació pública del Govern català.

Alguns d'aquests concursos van ser negociats directament amb l'Executiu o a través d'ens com l'Agència Catalana de Turisme o l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes. Dels vuit concursos, dos d'ells es van obtenir en una unió temporal amb la companyia Kardumen Grau Clotet.

Els tres principals contractes que va obtenir l'empresa de Burriel amb la Generalitat han estat un de 4,3 milions d'euros per part de la Direcció General de Difusió per publicitat a Internet, un altre de 2,4 milions d'euros per la gestió de publicitat institucional en mitjans digitals, i un altre de 864.000 euros per definir objectius i l'estratègia d'una campanya a les xarxes socials.