La finalització de la concessió de les autopistes entre el pròxim 31 de desembre i el 31 d'agost del 2021 fa perillar més d'un miler de llocs de treball directes a Abertis i les seves filials que gestionen vies d'altes prestacions, segons fonts sindicals, que denuncien la «improvisació» de les administracions.

Tant el responsable d'infraestructures del sector estatal de car-reteres i urbans d'UGT, Daniel Sancha, com el secretari d'Acció Sindical de CCOO d'Abertis, Ivan Orpella, coincideixen que els que podrien mantenir l'ocupació són els treballadors de manteniment, però no els que estan al peatge o en tasques més administratives.

Sumant-hi els llocs de treball indirectes, la xifra d'afectats podria arribar a superar les 3.000 persones. Per la seva banda, fonts d'Abertis han comentat que la direcció de l'empresa ara està centrada en l'ERO d'Aumar que la multinacional va presentar aquesta setmana, que afecta uns 140 treballadors (50 a Catalunya) de l'AP-7 i l'AP-4 (Sevilla-Cadis).

Segons fonts sindicals i d'acord amb dades de principis d'any, per part de la filial d'Abertis Acesa, al tram de l'AP-7 sud hi ha almenys 217 treballadors, dels quals 167 són de peatge, 6 d'oficines i 44 de manteniment; mentre que a l'AP-7 nord, on encara resta més d'un any i mig de servei, n'hi ha 319, dels quals 168 són de peatge, 120 d'oficines i 31 de manteniment.

Pel que fa al tram de l'autopista de l'AP-2, n'hi ha 85, dels quals 43 són de peatge, 4 d'oficines i 38 de manteniment. A més, caldria sumar-hi una cinquantena de treballadors de les oficines del Parc Logístic.