30 de novembre de 2019
30.11.2019
Regió7

Acusen el Govern de finançar una revista feta amb notícies copiades, una de Regió7

29.11.2019 | 23:36

El Confidencial va revelar ahir que el Govern, en mans del PDeCAT, hauria subvencionat una revista que es nodria del plagi de notícies per alimentar el procés. Així ho explica un informe de la Guàrdia Civil al qual hauria tingut accés el mitjà esmentat.

El Jutjat d'Instrucció número 1 de Barcelona imputaria als caps d'aquesta trama els delictes de malversació de diners públics, prevaricació i tràfic d'influències. La revista en qüestió, ja desapareguda, es deia ONGC i es definia com a «revista de pensament polític, solidaritat, cooperació i relacions internacionals».

El diputat de JxCat Francesc de Dalmases n'era el director i l'editor era Victor Terradellas, exsecretari de relacions internacionals de CDC. El valor de les subvencions hauria augmentat dels 20.000 euros del 2014 als 50.000 del 2016. La Guàrdia Civil dedueix que els diners de les subvencions haurien pogut ser destinats al procés, com ara a conferències de Puigdemont i viatges internacionals per buscar suports de cara a l'1-O.

Entre les notícies plagiades per ONGC que El Confidencial recull de l'informe de la Guàrdia Civil, n'hi ha una de Regió7. Es tracta de la peça titulada «L'obra de Marc Sellarès a Andorra: mites grecs, èxodes i natura», que la revista va rebatejar com a «Marc Sellarès i els refugiats» en la seva publicació número 65. El text, publicat al diari el dia 10 de maig del 2017 i a la revista el 28 de juliol del mateix any, manté una estructura calcada (si bé alguns paràgrafs van ser directament esborrats) i la fotografia també va ser copiada.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit