Catalunya ha tancat el 2019 amb un balanç de 171 víctimes mortals a les carreteres, fet que suposa l'11,4% menys que el 2018 (193) i el 30,5% menys que el 2010 ( 246).

El Servei Català de Trànsit (SCT) va fer ahir balanç de la sinistralitat viària a Catalunya en l'últim any, en què destaca també l'important augment del nombre de motoristes morts, amb un total de 47, el 9,3% més que el 2018.

En total hi va haver l'any passat a Catalunya 157 accidents mortals, una xifra inferior als 166 del 2018 i als 212 del 2010.

El 56,1% de les defuncions es va produir en cap de setmana o festiu, amb 96 víctimes.

En concret, el cap de setmana més tràgic a les carreteres catalanes del 2019 va ser el del 22 al 24 de març, amb 7 persones mortes en diferents accidents.

Pel que fa als mesos de l'any, l'octubre va ser el mes amb més víctimes mortals, amb un total de 21, seguit de l'agost, amb 20, i el març i el juliol, amb 18.

El desembre és el mes que ha registrat menys morts a la carretera, amb 7 víctimes mortals.

Respecte a l'edat de les víctimes, destaca l'augment del 43% del nombre de morts de la franja de 65 a 74 anys (20), així com la reducció del 46,5% dels morts d'entre 35 i 44 anys (23).

L'AP-7 i l'A-2, les de més víctimes L'autopista AP-7 i l'autovia A-2 són les vies que han registrat més víctimes, amb 15, seguides de l'N-2, amb 11, i la C-12, amb 10.

De les 171 persones mortes el 2019, el 38,6% pertanyen als anomenats col·lectius vulnerables: 47 motoristes, 9 ciclistes i 10 vianants.

Destaca l'augment de les morts de motoristes, que passen de 43 a 47 en un any, però també les de ciclistes, que pugen de 2 a 9. D'altra banda, el 2018 van morir 18 vianants, mentre que el 2019 van perdre la vida 10 vianants.

Per demarcacions, a Barcelona es van registrar 76 morts (-29); a Tarragona, 40 (-6); a Lleida, 28 (-6), i a Girona, 27 (-8).