La multinacional xinesa Huawei va obrir ahir una de les seves botigues més grans del món al número 9 de plaça Catalunya de Barcelona, just al costat de la que té Apple al passeig de Gràcia. L'obertura d'aquesta flagship, terme importat del vocabulari mariner que vol dir «la més important de tota la flota», s'ha fet tot i la cancel·lació del Mobile World Congress i va provocar molta expectació perquè als 1.000 primers visitants els van regalar un dispositiu de la companyia.

La directora retail Huawei consumer Espanya, Marianna Cherubini, va detallar que aquesta és «la segona botiga més gran» a Europa i va destacar que «és la demostració que Huawei segueix apostant per Espanya».

La nova botiga de Huawei té 750 metres distribuïts en dues plantes. Aquesta és una botiga flagship i el seu principal objectiu no és que el client compri, sinó obtenir prestigi i posicionar la marca. «Les flagships són els llocs on volem que el consumidor no només conegui la marca, el producte i la tecnologia que aporta» la multinacional xinesa, «sinó també serveis i experiències com cursos per aprendre a treure el màxim profit dels nostres productes», va dir la directora retail Huawei consumer Espanya, Marianna Cherubini.

En aquest nou espai Huawei oferirà serveis de formació gratuïta, exposicions, consultes personalitzades i actes amb persones de rellevància en el sector, cosa que també fa Apple a la botiga del costat.Marianna Cherubini va confirmar que la botiga s'ha ubicat a plaça Catalunya perquè buscaven «estar al cor de la ciutat i no estar al costat dels altres».

La directiva va detallar que la flagship es va fer pensant en Barcelona i que li han «volgut donar un toc personal amb la tècnica del trencadís» que decora les parets.Cherubini ha explicat que «fa més de 20 anys» que la companyia «va desembarcar per primera vegada a l'Estat» i que la nova botiga «és una aposta que segueix fent» Huawei pel país.

Preguntada per la cancel·lació del Mobile World Congress, la directiva va explicar que Huawei «volia aprofitar el moment de celebració de la telefonia i tota la comunicació» per inaugurar l'espai però va matisar que la «vocació» de la seva empresa «és oferir el millor als clients» i que amb aquesta obertura els acosten tot el seu «ecosistema».