El Consell Comarcal del Berguedà ha suspès, fins a nou avís, el repartiment de bosses del servei del porta a porta als 12 municipis de la comarca que utilitzen aquest sistema de gestió del servei de deixalles des del 2018. La recollida es fa igual com sempre.

En declaracions a Regió7, Josep Lara, president de l'ens comarcal berguedà, ha explicat que aquesta mesura s'ha pres «per evitar al màxim les possibilitats de contagi» de la Covid-19. Als 12 municipis on s'aplica aquest model de recollida a la comarca, cada setmana es gasten 66.700 bosses de les diferents fraccions.

Cadascun dels municipis ofereix aquest servei de lliurament de les bosses gratuïtament als ciutadans. En el cas de Berga té una oficina permanent on els veïns hi van a buscar les bosses necessàries per posar-hi els diferents tipus de fracció a casa seva. «És una mesura provocada per l'estat d'excepcionalitat en què vivim», ha indicat el dirigent berguedà. Divendres a Berga ja s'havia restringit el nombre de persones que podien estar dins de l'oficina de repartiment de les bosses, un servei que ara s'ha suspès.

El president Josep Lara ha dit que «apel·lem a la consciència de la gent» perquè si no tenen bosses les puguin obtenir a través dels veïns o se les comprin de la fracció que correspongui mentre duri aquesta crisi». Fonts del Consell han indicat que per al rebuig i envasos se'n poden utilitzar de plàstic, bo i identificar-les com ja es fa per al tèxtil sanitari.

Tot i que les oficines romandran tancades es pot demanar informació sobre el servei als telèfons 660 411 398 i 93 821 35 53.

A banda de suspendre el lliurament de bosses a les oficines esmentades, la necessitat d'evitar la propagació del coronavirus ha fet que el Consell del Berguedà també hagi tancat les tres deixalleries que hi ha a la comarca: la de Berga, al polígon de la Valldan, la del baix Berguedà a Puig-reig i la de l'alt Berguedà a Guardiola de Berguedà. A més, també s'ha suspès el servei de deixalles mòbils i el de recollida de mobles de gran volum i voluminosos.

El Consell del Berguedà també ha suspès l'atenció presencial a les oficines i als punts d'informació i s'han anul·lat les visites programades. Es prioritza l'atenció telemàtica com han fet també els ajuntaments.

Es manté el servei del transport a la demanda però es demana que «només s'utilitzi en cas d'absoluta necessitat o urgència».