El confinament ha obligat tothom a reinventar-se. També a Càritas Manresa, que aquests dies segueix activa amb el seu personal atenent i orientant les persones i famílies bàsicament de forma telefònica, i amb suport presencial en cas d'urgències i necessitats concretes que no poden ser resoltes per telèfon.

Segueixen actius tots els programes no presencials, tant els d'acompanyament i suport com els relacionats amb l'ocupació, des d'on s'ha aconseguit la reinserció laboral de tres persones

L'atenció telefònica es fa al 93 872 15 42, de 9 del matí a 1 del migdia, i al mòbil de Càritas Diocesana (650 866 402) tot el dia.

L'entitat informa que «estem en coordinació amb l'Ajuntament, vetllant perquè es garanteixi l'accés a l'aigua de tota la ciutadania» i donant «suport a unes quantes famílies amb targes de bugaderia durant aquest impàs». També explica que vetlla per les derivacions a la plataforma d'aliments de les persones que atén, facilitant ajudes puntuals per abastir-la.

Atès que ha crescut la demanda per ampliar les plantilles dels centres residencials, Càritas està facilitant «el contacte entre les empreses i les persones que tenen disponibilitat i capacitat per treballar en aquest sector». De moment, «s'han fet tres insercions noves».

Cada gest compta

Per a qui els vulgui donar un cop de mà, s'ha engegat la campanya de captació de recursos «Cada gest compta». Els donatius es poden fer a CaixaBank ES63 2100 0498 2602 0005 9437 i al BBVA-CX ES07 0182 8618 9202 0005 6471.