09 de abril de 2020
09.04.2020
Regió7

La Generalitat habilita un número de telèfon per resoldre dubtes sobre la pandèmia

El sistema respondrà els ciutadans que facin servir aquest mètode a través d'un missatge de Whatsapp

10.04.2020 | 16:44
Un missatge de whatsapp pot aclarir dubtes a la ciutadania

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha anunciat avui que el seu Departament ha habilitat un número de telèfon que respon de forma automatitzada a través de WhatsApp els dubtes que els ciutadans puguin tenir sobre la Covid-19.

En roda de premsa telemàtica, Vergés ha explicat que n'hi ha prou amb guardar el número 681.012.012 entre els contactes i enviar per WhatsApp el missatge "hola" perquè, de forma automatitzada, aquest servei respongui i faciliti informació.

Per interactuar amb aquest "bot" s'han d'escriure números de l'1 al 9 que corresponen a diversos tipus de dubtes, els quals el mateix número de WhatsApp enumera prèviament.

Aquestes categories són: (1) "últimes dades", (2) "símptomes i diagnòstic", (3) "com protegir-se", (4) "com gestionar les emocions", (5) "he de sortir de casa", (6) "com puc col·laborar", (7) "violència masclista", (8) "informació no veraç" i (9) "compartir".

Vergés ha defensat que aquesta és "una eina molt pràctica" i que facilita, a través de "les noves tecnologies", que la ciutadania es mantingui informada.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook