Mango ha llançat la seva primera col·lecció basada en l'economia circular després que l'any passat reciclés 32 tones de roba recollides a les seves botigues a través del projecte Second Chances.

La marca preveu llançar cada any una col·lecció de fibres reciclades equivalent a totes les peces recollides en els contenidors Second Chances.

El projecte Second Chances va començar el 2016: el 2019 va recollir el triple de roba que el 2018, amb 420 contenidors repartits entre totes les seves botigues d'Espanya, França, Portugal, Alemanya, Croàcia, Holanda, Itàlia, Portugal i el Regne Unit.

Aquest projecte es fa en col·laboració amb Koopera, una cooperativa impulsada per Càritas que contribueix a fomentar l'economia social i sostenible i la inserció laboral.

Les peces recollides es classifiquen i, segons el seu estat, es poden reutilitzar, reconvertir en fil, reciclar per a funcions alternatives com el farciment de sofàs o cremar per a generar energia.

Per fer aquestes peces (dues de la col·lecció Man i dues de Woman) Mango ha usat 6 tones de cotó reciclat.