El Parc Natural del Cadí-Moixeró ha impulsat una campanya de promoció dels productes de proximitat dins del seu àmbit amb l'objectiu de dinamitzar l'economia local i ajudar les empreses agroalimentàries i d'artesania de la zona a superar les dificultats sobrevingudes amb l'emergència sanitària de la Covid-19, pel que fa a la limitació dels canals de comercialització habituals.

Es vol contribuir a potenciar un consum responsable i, amb aquesta finalitat, s'ha elaborat material multimèdia per difondre'l a les xarxes socials. De moment, s'hi han sumat catorze empreses de productes locals de l'Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya.

Prèviament, els responsables del parc van contactar amb les empreses productores per identificar i conèixer les seves necessitats i inquietuds. Així, es va constatar la manca de canals de distribució, tenint en compte que moltes treballen amb producte fresc, i la conveniència de disposar d'un portal comú o la possibilitat de crear una fira, entre d'altres. També treballen en actuacions addicionals de suport que ajudin a reforçar les microempreses agroalimentàries d'aquest territori.

D'altra banda, el Parc Natural del Cadí-Moixeró s'ha integrat en el grup de treball liderat per l'Institut per al Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA) i creat amb l'objectiu de treballar i donar suport als productors locals de les comarques pirinenques. Cal recordar que el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i el Parc Natural de l'Alt Pirineu també formen part d'aquesta iniciativa.

El grup de treball que s'ha format ha acordat recentment impulsar un pla de treball al voltant de quatre eixos diferenciats per potenciar la transferència de coneixement i recerca, donar suport a la cadena de valor del producte local, promoció i comunicació conjuntes, i cooperació. Així, l'IDAPA s'encarregarà de desenvolupar un observatori del producte agroalimentari local de l'Alt Pirineu i Aran, a més d'accions de foment al treball cooperatiu i a la generació d'aliances.

Per la seva banda, el sector privat impulsarà un procés de treball per amb la finalitat de valorar i posar en marxa accions conjuntes de promoció, comercials o de distribució.