El port de Barcelona ha mogut 19,6 milions de tones entre gener i abril, l'11,7% menys que en el mateix període de l'any passat. El sector de l'automòbil és el més afectat, ja que la pandèmia ha provocat el tancament de les fàbriques. Aquest mercat ha patit una caiguda del 35,3%, fins a 173.501 unitats.

El tràfic de contenidors ha patit una davallada del 16,2%, impulsat principalment pels trànsits, amb una caiguda del 30,2%. Els contenidors d'importació-exportació han caigut el 2,5%, tot i que els fluxos de comerç tardaran a estabilitzar-se. Al març, els contenidors plens d'importació van caure el 18,9% pel tancament de les fàbriques asiàtiques. Un cop la pandèmia ha anat minvant, el descens de l'abril ha estat del 2,8%.

En el cas dels contenidors d'exportació, el comportament ha estat l'invers. Al març, l'exportació va créixer el 8,8%, mentre que els tràfics de l'abril s'han vist perjudicats per l'aturada en sec a Europa i han registrat un descens del 6,9%, el transport de granels líquids ha caigut un 9,7%, fins a 4,7 milions de tones, mentre que els sòlids han caigut un 9,1%, fins als 1,3 milions.