El president de Nissan a Europa, Gianluca De Ficchy, va negar en una entrevista publicada ahir a El Periódico que no hagin donat resposta a les demandes d'explicacions del Govern espanyol i del català sobre el tancament de les plantes de Barcelona, Sant Andreu i Montcada a finals d'any.

De Ficchy va assegurar que la multinacional ha mantingut converses «constants i molt transparents» amb les autoritats i va explicar que hi ha hagut «diverses reunions» per revisar les condicions en què «hauríem pogut continuar les activitats en cas de ser possible».

Aquestes condicions, va explicar, també han analitzat les ajudes que oferien les administracions, però tot i així els responsables de l'empresa no han vist alternativa «viable» al tancament.

De Ficchy va admetre que el tancament de les tres plantes catalanes de Nissan serà «car», malgrat que no va voler comentar cap de les estimacions que han transcendit en els darrers dies, algunes de les quals calculen que la xifra ascendirà a 1.450 milions d'euros.

A parer del màxim mandatari de Nissan a Europa, aquestes xifres «no corresponen necessàriament amb la realitat», per bé que va explicar que la decisió de tancar les plantes «no és fàcil de prendre». En tot cas, va afirmar que s'ha tingut en compte «tots els elements» i que la conclusió final ha estat que la millor estratègia «global» per al grup és el tancament de les plantes catalanes.

Per la seva banda, la UGT va demanar ahir a les administracions que els facin partícips de les solucions que dissenyen per mantenir les plantes de Nissan, que donen feina a 3.000 treballadors directes i més de 25.000 indirectes.

El secretari general de la UGT, Josep Maria Àlvarez, va reclamar en una roda de premsa poder seure amb l'Estat i la Generalitat i conèixer els detalls dels plans: «Esperem alguna cosa més que solidaritat per part de les administracions», va dir. Tot i que la firma va anunciar la decisió de tancar les plantes, va assegurar que el sindicat no contempla cap pla B fora de l'aliança Nissan-Renault-Mitsubishi.