El Consell Comarcal del Berguedà ha ofert als ajuntaments una aplicació per gestionar l'ocupació i reserva de les piscines.

Aquesta aplicació permet la gestió i control de l'ocupació en temps real, la gestió per part d'un o tants responsables/administradors com es vulgui (socorrista, tècnic, etc.), el control de l'ocupació permesa en cada moment, la llista de reserves per controlar l'impacte de cada municipi, el pagament online o les notificacions de confirmació de reserva per cor-reu electrònic o whatsapp.

L'objectiu «és optimitzar processos, dedicar menys temps al servei de taquilles i així evitar cues, utilitzar la tecnologia i posar-la al servei de la ciutadania».

D'altra banda, fins ara s'han pogut cobrir 11 places de socorristes i vigilants de diverses piscines de la comarca a través d'una borsa per la selecció de personal creada per cobrir les places sol·licitades pels municipis. És una iniciativa del Consell Comarcal i l'Agència de Desenvolupament per agilitzar la contractació de socorristes i vigilants de piscines municipals.