El sindicat Metges de Catalunya ha reclamat a les direccions d'atenció primària de l'Institut Català de la Salut (ICS) que les visites mèdiques telefòniques o telemàtiques siguin de més de sis minuts, temps assignat per defecte a aquest tipus de consultes.

Nou de cada deu facultatius supera els sis minuts per a les consultes per telèfon, segons una enquesta que ha fet aquest sindicat mèdic, un fet que genera «un gran estrès» als professionals, ha assegurat en un comunicat.

Aquesta organització va recordar ahir que els sis minuts de temps assignat per a les visites no presencials en els centres d'atenció primària es van aconseguir en l'acord després de la vaga de metges de novembre del 2018, però que ara, en el context de la Covid-19, les característiques d'aquest tipus de visites han canviat «radicalment».

El sindicat considera que les visites no presencials «són actes mèdics complets que han de diposar dels mitjans tècnics i del temps necessari per garantir la qualitat i la seguretat, així com amb el rigor deontològic i la bona praxi».

El president del Sector Primària ICS de Metges de Catalunya, Javier O'Farrill, apunta la necessitat d'invertir el temps assignat a cada tipus de visita. «La situació que vivim demana flexibilitat i ara és el moment que les visites no presencials disposin d'un temps d'atenció mínim de 10-12 minuts», va indicar.

Segons l'enquesta esmentada, realitzada a 1.339 metges d'atenció primària, el 62% dels facultatius afirma que duplica, i fins i tot triplica, els sis minuts assignats per resoldre les consultes no presencials.