Un dels sectors que el confinament i l'estat d'alarma van deixar més tocats van ser els aeroports. El de Girona no en va ser l'excepció i, des de mitjans de març fins a finals de juny ha presentat uns mínims històrics inimaginables. Segons les dades d'Aena, al juliol, per l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar hi van passar 34.702 passatgers, una xifra que amb prou feines suposa una desena part dels 294.744 del mateix mes de 2019, però tanmateix, revela un petit indici de recuperació després de la sequera total dels mesos anteriors.

En un any normal, l'aeroport comença a experimentar un augment de passatgers al març. La temporada s'allarga fins a l'octubre, amb pics al juliol i a l'agost i, a aquestes alçades ja s'havia superat el milió de passatgers, però aquest any la cosa queda en tan sols 115.805. D'aquests, 60.056 corresponen a les arribades a Girona, mentre que 55.749 eren els que sortien de la ciutat.

El descens respecte a l'any anterior també es fa palès en el nombre d'operacions d'aquests primers set mesos de l'any. Mentre que al 2019 es van enlairar i van aterrar 7.969 avions, enguany només 1.783 ho han fet fins ara. D'altra banda, el que ha augmentat és el trànsit de mercaderies, que dels 48.568 quilos de l'any passat, s'ha enfilat als 157.520 kg, segons les dades d'Aena.

La corba denota un creixement exponencial al juliol respecte els 18 passatgers del maig o els 480 del juny. Les dades encara estan lluny del que és habitual al pic de l'estiu, però els professionals del sector confien que, si l'estabilitat sanitària es manté, podran registrar un altre pas endavant a l'agost.

Un any més, Ryanair s'endú la part més grossa del pastís a l'aeroport de Girona, ja que aquest any ha transportat 88.020 dels 115.805 passatgers de l'aeroport. L'aeroport que més trànsit de passatgers li genera a Girona és el Galileo Galilei de Pisa. Aquest any, 18.385 persones han fet ús de la connexió de Girona amb l'aeròdrom italià.