Després de més de tres mesos aturades, la producció de vehicles a les plantes de Nissan a Catalu-nya es reprendrà el pròxim 31 d'agost. Malgrat tot, els dubtes envaeixen bona part de la plantilla subcontractada per l'automobilística, que acudirà a la feina amb la incògnita de no saber què acabarà passant amb el seu futur.

Aquesta mateixa setmana, Nissan va enviar un comunicat on es comprometia a «garantir l'activitat» i tenir en compte els proveïdors de cara a la reindustrialització. Des dels sindicats, però, no ho veuen clar. «Dir que estem preocupats és quedar-se curt», apuntava el delegat del comitè d'empresa per la UGT de Tachi, Francisco Ruiz, qui veu perillar el miler de llocs de treball que depenen directament de l'automobilística.

L'empresa més afectada pel tancament de Nissan és Acciona, que es dedica a tasques d'emmagatzematge, logística i subministrament a les diferents línies de producció de les plantes situades a la Zona Franca i Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat). La companyia multiservei suma més de 500 empleats a l'automobilística, la majoria a la fàbrica de Barcelona (a la planta de Nissan de Sant Andreu hi ha al voltant de 50 treballadors d'Acciona).

A hores d'ara, la situació entre la direcció d'Acciona, els treballadors i Nissan és tensa. La setmana passada, la companyia multiservei va anunciar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) a tota la plantilla que treballava per Nissan malgrat tenir contracte amb l'automobilística fins al març del 2021. El fabricant japonès va dir que el trencament de les relacions era «injustificat» i va afegir que està analitzant alternatives per cobrir el buit. De fet, les decisions d'Acciona han obligat a ajornar l'inici de la producció de vehicles almenys una setmana (estava previst que la fabricació arrenqués avui).

A banda, també cal tenir en compte la lluita dels treballadors, que afirmen que es troben «desconcertats» i que estan disposats a lluitar «amb totes les forces» per mantenir els seus llocs de treball. «Nosaltres volem continuar treballant, formar part del pla de reindustrialització i aconseguir les mateixes condicions que els treballadors de Nissan», van dir des del comitè d'empresa d'UGT.