«El problema és que estem a la cua d'Europa en inversions educatives i hi ha mancances. El dia que l'educació sigui tant important com el futbol anirem millor, ara per ara les dotacions són bastant millorables», explica el responsable de l'àrea de tecnologia de l'institut de Cal Gravat, Ramon Barlam. És un membre de la comunitat educativa de Manresa molt preocupat per transformació de l'escola en el món digital, i en aquest sentit afirma: «A la Catalu-nya Central, històricament, tant les Escoles d'Estiu com Xarxes Educatives com LaceNet fa temps que piquen pedra, i això s'ha notat en positiu. De la nostra comarca han sorgit iniciatives que han estat capdavanteres en aquest àmbit, tant a escala nacional com internacional. Els professors ens hem ajudat molt entre nosaltres, estem molt acostumats a treballar en xarxa».

Per la seva banda, el responsable de l'àrea de tecnologia de l'Escola Diocesana de Navàs, Marc Sibila, afegeix que l'experiència del curs passat ajuadarà a planificar millor l'escola virtual en cas de confinament, tot i que encara hi ha punts a resoldre.