15 de setembre de 2020
15.09.2020
Regió7

L'escola rural s'adapta a la pandèmia amb la voluntat de no perdre la seva «essència»

En el cas de l'escola Els Pins de Cabrianes, cada grup d'alumnes disposarà de dos mestres i es reduiran els professionals itinerants

14.09.2020 | 23:18
Els alumnes de l'escola Els Pins de Cabrianes en el primer dia de curs

Les escoles rurals catalanes van arrencar ahir un nou curs marcat per la covid-19. No obstant això, el responsable de les escoles rurals de Catalunya a la junta de directors, Gaspar Gamisans, va explicar a ACN que l'objectiu és garantir «l'essència» que caracteritza aquests centres. El fet de disposar de menys alumnes i un entorn rural, assenyalava, beneficia clarament aquestes escoles. A l'altra banda de la balança, però, subratllava que disposen de «menys mans» adultes a l'aula.

Gamisans dirigeix la ZER Els Pins de Cabrianes (Sallent), que forma part de la ZER Moianès Ponent. Aquest curs als quatre centres que en formen part -Els Pins, Anton Busquets, L'Esqueix i Vall de Néspola- s'ha optat per reduir els mestres itinerants per rebaixar riscos.


Menys itinerància

Un cas particular és el de l'escola Els Pins de Cabrianes, que ahir va iniciar el curs amb quaranta alumnes. Abans d'entrar a la classe, els mestres van recordar als estudiants les mesures a seguir. En aquest centre, cada grup disposarà de dos mestres. Pel que fa als especialistes de matèria, fins ara itinerants, s'ha optat per extremar al màxim les mesures preventives i limitar-los a dos per a tota l'escola i menys hores. Això farà que professors estables imparteixin matèries que fins ara no havien de realitzar.

Tot i que per ràtio no seria necessari, la ZER ha dividit els seus alumnes en dos grups bombolla: els 13 alumnes d'educació infantil i els 27 de primària. «Això ens permet mantenir el caràcter d'escola més propera que no volem deixar perdre», assegurava ahir el director.

Segons el responsable de les escoles rurals, aquesta tipologia de centres té avantatges com el fet de disposar de menys alumnes, d'un tracte més proper amb les famílies i d'un entorn més rural. No obstant, també reconeixia que el fet de limitar els mestres per grup també pot suposar una lleugera pèrdua de la «qualitat educativa».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook