«La forma d'ensenyar les matemàtiques a les aules ha canviat molt durant els últims anys. Tot i així, continuen faltant professors d'aquesta especialitat a la borsa de treball», explica Dani Blasi, professor de matemàtiques vinculat a l'institut Pius Font i Quer de Manresa durant molts anys. Actualment, imparteix classes al Centre de Formació d'Adults Montseny, a Vic.

El seu interès pels números el va conduir a estudiar la carrera de Matemàtiques i, més endavant, a encaminar-se cap a l'ensenyament d'educació secundària. El món de les equacions i els adolescents sempre li han semblat un còctel perfecte, i ara encara més per la forma més vivencial d'ensenyar aquesta matèria. Tot i així, sosté que cal un canvi estructural per captar més professors de matemàtiques.

«Molts dels companys de la meva promoció també volien convertir-se en professors de matemàtiques», explica Blasi. Tot i això, sosté que alguns d'ells es van quedar a mig camí. «Una de les causes és que, per poder ser professor de secundària, cal cursar prèviament un màster que et permet apuntar-te a la borsa de treball de personal docent», comenta. En aquest sentit, considera que «caldria facilitar el camí d'aquells professionals que volen estar al capdavant d'una classe. En alguns països ofereixen la possibilitat de triar aquesta branca dins la mateixa car-rera», destaca.

Per a Blasi, les matemàtiques són una assignatura essencial per comprendre el món i, per aquest motiu, sosté: «És necessari que la presència dels professors que imparteixen aquesta matèria estigui garantida».