Les obres que s'executaran en els pròxims dies a l'estació de la Sagrera obligaran a interrompre la circulació per l'actual via única entre el Clot i Badalona entre el 5 i el 8 de desembre, dia que, per primera vegada, circularan trens per l'interior de la futura estació.

Adif Alta Velocitat executarà entre aquest dissabte dia 5 de desembre i el pròxim dimarts 8 de desembre l'última fase de les obres per al trasllat de les vies de la línia Barcelona-Mataró-Maçaneta l'interior de l'estructura de la futura estació de la Sagrera a Barcelona. També hi haurà obres a Sants que afectaran el servei.

Les línies que d'una manera o una altra es veuran afectades aquests dies són:

  • R1 (l'Hospitalet de Llobregat - Malgrat/Maçanet-Massanes per Mataró)
  • R3 (Puigcerdà - l'Hospitalet de Llobregat per Vic)
  • R4 (Sant Vicenç de Calders - Manresa per Vilafranca del Penedès)
  • R7 (Cerdanyola Universitat - Sant Andreu Arenal)-R8 (Martorell - Granollers Centre).

Es poden consultar en aquest enllaç les concrecions:

Així, està previst que durant dimarts dia 8 de desembre els trens de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet ja circulin, sense parada, per l'interior del nou traçat soterrat de l'estació.

Aquest nou traçat té una longitud d'1,98 quilòmetres des del triangle ferroviari fins a la boca del túnel que dona accés a l'estació de Barcelona el Clot-Aragó.

Renfe ha establert un pla alternatiu de transports per garantir la mobilitat dels viatgers.

Quatre vies a Sants

D'altra banda, Adif també ha programat l'execució de dues noves fases de les obres d'infraestructura necessàries per adaptar l'esquema de vies d'estacionament d'ample convencional a l'estació de Barcelona Sants a la nova configuració, cosa que permetrà disposar de 4 vies per a la parada de trens que accedeixen a la terminal per cada un dels dos túnels d'accés.

Es tracta de les fases 6 i 7 que s'executaran en diferents dies entre el dissabte 5 i el 18 de desembre i es faran actuacions a les vies 8, 9 i 10.