El departament de Treball, Afers Socials i Famílies reforçarà amb 192 professionals les 17 residències públiques gestionades de forma directa per la Generalitat. Segons un comunicat difós aquest divendres, l'objectiu d'aquest programa, dotat amb 7,1 milions d'euros, és garantir els drets de la gent gran i les persones amb discapacitat ateses en aquests serveis, en especial la seva salut, en el context de pandèmia de covid-19. El nou personal treballarà en la implementació de protocols d'actuació en els centres per prevenir i lluitar contra la propagació de la malaltia entre els residents i els professionals, la instauració d'espais per al confinament i la configuració de les residències per tal que puguin rebre usuaris d'altres serveis.

Concretament, els efectius que s'incorporaran als 17 centres públics són 108 auxiliars de geriatria, 5 tècnics especialistes en atenció a persones amb discapacitat, 38 diplomats en infermeria, 8 fisioterapeutes, 17 metges o diplomats en infermeria i 16 tècnics de gestió.

El nou personal implementarà els protocols, plans i d'altres actuacions que permetin assegurar-ne les condicions de salut i mantenir l'atenció individualitzada de qualitat.

El programa temporal es començarà a implementar l'1 de febrer i tindrà una durada prorrogable d'un any. Aquesta actuació se suma al pla de contingència presentat l'estiu passat pels departaments de Salut i Treball, Afers Socials i Famílies adreçat al conjunt de centres del país, independentment de la titularitat.