Des d'ahir, només les escoles de música que estan autoritzades pel Departament d'Educació poden obrir els centres i fer les classes presencials. Una exclusió que denuncien els altres centres, municipals i privats, que pel fet de no estar autoritzades hauran de seguir, de moment, oferint les classes telemàticament. És per això que diverses escoles de música afectades per la mesura reclamen una equiparació de condicions amb la resta de centres autoritzats, sense fer-ne cap diferenciació, i tornar a la presencialitat de les classes, mantenint les precaucions i garantint les mesures de prevenció vigents. La mesura afecta centenars d'escoles de tot el territori i desenes de milers d'alumnes.

Una quinzena d'aquestes escoles, entre les quals quatre centres de Manresa -Esclat, Ad Libitum, Espai Musical i Musilloc- han presentat un comunicat conjunt al Departament d'Educació de la Generalitat per reivindicar que són espais educatius segurs i exigir els mateixos drets que la resta de centres autoritzats. De la Catalunya Central també s'hi han adherit l'Aula de Música d'Avinyó, l'Espai Musical de Moià, l'Escola Municipal de Música la Sala de Sant Salvador de Guardiola, l'Àtic de Solsona, l'Escola de Música Moderna de Berga (Tallers musicals), l'Estudi d'Olesa de Montserrat, l'Aula Municipal de Música de Sant Esteve Sesrovires i, de moment, quatre centres més: Aula de música de Cervelló i l'Àrtic, l'Escola Virginia Blanch i Escola de Música del Poble Sec (La sala), totes tres de Barcelona

En el comunicat expliquen que l'objectiu d'aquestes escoles és el mateix que el dels centres autoritzats: «Fomentar des de la infància l'interès envers la música i atendre l'àmplia demanda social de cultura artística pràctica». També argumenten que tenen «programes d'estudis lliures i adaptables a tot tipus de necessitats, tant per als alumnes que s'hi volen dedicar professionalment com per als alumnes que només volen assolir un bon nivell musical per gaudir-ne i créixer personalment». I reivindiquen que «formen part important del teixit educatiu dels diferents municipis i pobles als quals pertanyen».

És per tot això que denuncien la repercussió que això té per als seus alumnes i per aquests centres educatius: «tots aquests impediments fan que hi hagi moltes famílies i alumnes que malauradament decideixen no seguir amb la música» en uns centres que, subratllen, «estan fent un esforç molt gran per tirar endavant, adaptant-se des del primer dia de curs a totes a les mesures i normes requerides i sense cap cas de covid a les seves aules».