«Des d'un primer moment, vam veure clar que la intervenció psicològica era necessària», comenta la psicòloga clínica Yolanda Martínez, «perquè molts dels professionals sanitaris se sentien absolutament sobrepassats per la situació». Davant d'aquesta evidència, els professionals del Centre de Salut Mental d'Althaia van desplegar un servei d'atenció psicològica per atendre aquelles persones que estan a primera línia, fent front a la pandèmia.

En aquest sentit, es van activar diferents recursos: consultes presencials, un correu per sol·licitar atenció psicològica o un telèfon per contactar directament amb els professionals de salut mental. «Procuràvem estar al més a prop possible, però evitant convertir-nos en agents de contagi», destaca la psicòloga. «Mica en mica, vam anar detectant la por que sentien els sanitaris de contagiar a la seva família, l'angoixa de poder ajudar els malalts de covid, l'estrès i la fatiga acumulada...», comenta Martínez. En aquest sentit, intentava donar-los eines per «desconnectar un cop arribessin a casa i també els deia que era comprensible l'estat d'ànim que sentien».

Una altra de les accions que es van dur a terme des de l'àmbit de la psicologia va ser contactar amb aquelles famílies que havien perdut un familiar durant la primera onada. «Moltes d'elles no van poder completar el procés de dol, perquè no es van poder acomiadar degudament, i per això, vam considerar que era necessari contactar-les».