El ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, va informar ahir que, d’acord amb el que es preveu en la Directiva Europea de permisos de conduir, es regularà un nou permís de conduir B1, a partir dels 16 anys, per a vehicles elèctrics amb velocitat màxima de 90 quilòmetres hora i pes màxim de 400 quilograms. «Ja s’aplica en països com França amb bons resultats i afavorirà la mobilitat dels més joves en l’àmbit rural, on fins i tot amb tots els esforços, evidentment, el transport públic no arriba en les mateixes condicions», va declarar.

L’Estratègia de Seguretat Viària 2030 preveu mesures d’actuació per reduir en un 50 % el nombre de morts i ferits greus en sinistres viaris respecte a les xifres del 2019, entre les quals destaca la incorporació de l’educació en mobilitat segura i sostenible en el currículum escolar de manera progressiva a partir del curs que ve, un carnet per a joves i nous tests psicofísics.

Així ho va explicar el ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, a la presentació ahir a la seu de la Direcció General de Trànsit de l’Estratègia de Seguretat Viària 2030, «un compendi de directrius, un full de ruta que guiarà l’actuació de les administracions públiques, les associacions i entitats del sector, el món empresarial i l’acadèmic, durant la present dècada».

A la seva intervenció, el ministre va explicar que l’estratègia s’articula entorn de nou grans àrees estratègiques que, al seu torn, es despleguen en nombroses línies d’actuació. A més, va posar en relleu la importància del mecanisme de plans biennals perquè concreten les mesures a executar en cada període.

Del Pla d’Actuació Especial per a 2022-2023, Grande-Marlaska va destacar algunes mesures com la posada en marxa del títol de tècnic superior en mobilitat segura i sostenible de formació professional ja creat pel Ministeri d’Educació, i la revisió i actualització del protocol de proves d’aptitud psicofísiques als centres de reconeixement mèdic de conductors, inalterat des del 2007.

Una altra mesura important per a Grande-Marlaska és l’ús obligatori del coixí de seguretat per a les proves de circulació amb moto als exàmens de conduir per al permís A, és a dir, les motos d’alta cilindrada.